Prancūzai nepasiduoda ir vis dar tiki, kad D segmento automobiliai turi potencialo išlikti rinkoje, nepaisant to, kad didelė dalis vairuotojų persėda į didesnio pravažumo modelius. Tiesą sakant, patys „Peugeot“ sėkmingai verda šiame katile – ką tik pristatė naująjį mažių 2008, sėkmingai randa pirkėjų didesniems 3008 ir 5008. Tai kam reikia naujojo „508 SW“?
Galbūt, sukurti gerą D segmento automobilį kai kuriems gamintojams yra garbės reikalas. Kelis dešimtmečius būtent ši klasė parodydavo, kas yra kas Europos automobilių pramonėje. Visada, kurdami šios klasės automobilius, gamintojai stengdavosi patenkinti pačius įnoringiausius klientus arba bandydavo perspjauti klasės lyderius.
Pavyzdžiui, ilgą laiką D segmento karaliumi buvo ir vis dar yra vokiečių „Volkswagen Passat“. Kitų gamintojų modelius rinkdavosi tik tie, kuriems vokiški kompromisai nepatikdavo arba tiesiog dėl kokių nors priežasčių išsivystė alergija „Volkswagen“ markei. O tokių žmonių tikrai yra.
Tačiau panašu, kad pirkėjus alergizuoja jau ne tik koks nors konkretus modelis ar markė, bet apskritai visi tokios klasės modeliai. Europoje nuperkama vis mažiau tokių automobilių, kaip „Peugeot 508“, vienintelis nors kiek stabilesnius rezultatus rodantis modelis yra tas pats „Passat“.
Todėl natūraliai kyla klausimas, kodėl „Peugeot“ nutarė tiek daug dėmesio skirti būtent naujam D segmento modeliui? Juk konkurencija vis dar didelė, o populiarumas mažėja. Kadangi šiandien visi skaičiuoja pelną, vargu ar čia žaidžia tik prancūzų ambicijos įrodyti, ką jie moka ir gali. Šuo pakastas kažkur kitur.
Gražus ir taškas
Jei pasakyčiau, kad naujasis „Peugeot 508 SW“ turėtų patikti ir įtikti visiems, tai būtų taip pat subjektyvu, kaip sakyti, kad visi turi mylėti kates. Juk yra žmonių, kurie dievina šunis ir katės jiems – nelabai. Bet kažkokiu būdu prancūzai sugebėjo sukurti padarą, kuris įsisavina geriausias šunų ir kačių savybes.
Visų pirma, tai labai grakštus ir gražus automobilis. Taip, taip, taip, grožis – skonio reikalas ir t. t. Tačiau šį kartą galite kaltinti šališkumu, bet teigiu, kad „508 SW“ yra labai gražus. Netgi gražiausias savo klasės atstovas.
Proporcingas, turintis išskirtinių elementų, kurių čia nepadauginta, o paties automobilio siluetas primena grobio tykančią katę – priekis įtemptas ir kiek ištęstas, o galinė dalis švelniai nuožulni, bet drauge truputį pakilusi.
Grėsmingai ir agresyviai atrodo automobilio priekinė dalis, o šonuose iltis primenantys dienos šviesos žibintai tik įrodo, kad dabar tai svarbus automobilio dizaino ir identiteto atributas. Galiniai žibintai siauri ir puikiai įsilieja į bendrą dizainą, kur vyrauja ištęstos ir pailgos formos.
Žvelgiant tam tikru kampu, galinė „508 SW“ dalis netgi primena ne tradicinį universalą, bet grakštesnių formų „Shooting Brake“ (o pastarieji vienu metu taip pat buvo sulaukę didesnio publikos dėmesio).
Todėl jei šis automobilis jums tiesiog nepatinka, tai dar nereiškia, kad jis yra negražus. Gražus, ir taškas.
Interjeras su charakteriu
Kurdami šio automobilio interjerą prancūzai eilinį kartą žaidė pagal savo taisykles. Ir jos tinka tikrai ne visiems. Čia nėra jokių tradicinių rankenėlių ar mygtukų, kuriuos būtų galima pamatyti kitų gamintojų automobiliuose. Viskas čia valdoma per lietimui jautrų ekraną arba „pianinu“.
Tai patiks tikrai ne visiems, nes kai kurie vairuotojai nori aiškumo, konkretumo ir paprastumo. Pavyzdžiui, klimato kontrolės sistemą daugelis nori valdyti čia ir dabar, o ne paspaudę kokį nors mygtuką, kuris nuveda į valdymo meniu ekrane. Modernu – taip. Patogu – ne. Todėl akivaizdu, kad estetika čia stovi aukščiau nei praktiškumas. Taip sakant, čia „Peugeot“ demonstruoja savo katinišką prigimtį, kai šauk nešaukęs – jei nenorės, tai ir neateis. Visai ne kaip šuo.
Keistai ir nebūtinai visiems priimtinai atrodo ir vairas. Taip, toks pats mažas vairiukas, kokį galima pamatyti ir kituose „Peugeot“ modeliuose. Daug kas jį kritikuoja, kad yra per mažas, sunku prie jo priprasti, o kadangi tai pagrindinis vairuotojo įrankis, jis neturi kelti diskomforto.
Tiesa, kita stovyklos pusė šaukia, kad jis labai patogus, ypač laikyti dviem rankomis (taisyklingai), be to, primena futuristinius fantastinių filmų automobilių vairus. Todėl šiuo atveju galima sakyti, kad nors masėms ir netinka, bet gerbėjų tikrai turi.
Visgi tai tikrai įdomus ir drąsus automobilis. Nors mažų trūkumų yra, bet jie gyventi netrukdo, tik puikiai iliustruoja, kad tai norintis, bet dar visiškai premium segmento atstovu negalintis vadintis automobilis.
Stabilus komfortas
Su naujuoju „Peugeot 508 SW“ daug laiko pavyko praleisti tiek mieste, tiek ir užmiestyje. Tiesa, pirmiau jį paganiau užmiesčio keliuose ir čia buvau maloniai nustebintas, koks puikiai prognozuojamas tai automobilis. Staigesnius posūkius jis įveikia be jokių kompromisų, labai stabiliai. Vairo mechanizmas – kaip puikiai dresiruotas šuo – duodi komandą ir jis ją vykdo instinktyviai. Žinoma, prie to prisideda ir tai, kad mėgintas modelis yra praėjęs agresyvesnę „GT“ dresūrą.
O mieste nustebino važiuoklė. Po pasivažinėjimo užmiestyje tikėjausi, kad mieste, ypač ten, kur kelio danga ne pati lygiausia, reikės kiek prikąsti dantis ir kentėti bumbsėjimus. Bet nieko panašaus. Net ir per senamiesčio grindinį jis riedėjo pakankamai minkštai. Kažkaip prancūzai sugebėjo tikrai gerai suderinti stabilumą ir komfortą.
Bet kai jau norisi paglostyti „508 SW“ ir duoti kokį nors skanėstą, tenka atsiversti vertinimo skyrių „Pavarų dėžė“. LRT.lt mėgintas modelis turi aštuonių pavarų automatinę pavarų dėžę. Jei būtų mano valia, vieną pavarą išimčiau, nes kartais pavarų dėžė neapsisprendžia, kokią pavarą įjungti, o kai reikia pavaras greitai žeminti, tai daro ilgiau, nei norisi.
Po variklio dangčiu sumontuotas 1,6 l darbinio tūrio, turbobenzininis variklis. Jis pasiekia 225 arklio galias ir 300 Nm sukimo momentą. Tikrai pakankamai, kad automobilis važiuotų dinamiškai, bet kartais atrodo, kad pavarų dėžė uždeda jam apynasrį.
Naujasis „Peugeot 508 SW“ – įdomus, išraiškingas ir charakterį turintis automobilis. Bet tikrai skirtas ne visiems, taip pat kaip ne visiems tinka katės arba šunys. Ne visiems gali tikti ir mišrūnas, nes ne visais atžvilgiais tai racionalus pasirinkimas.
Tačiau, galų gale, kodėl prancūzai pasiryžo imtis tokio projekto? Manau, kad tai ne tik noras pademonstruoti, ką jie gali, ir noras krimstelti konkurentams, bet ir noras neleisti pamiršti apie save. Juk gali būti, kad kažkada didesnio pravažumo modelių mada baigsis ir vairuotojai atsigręš į tradicinius D segmento modelius.
Todėl šios lygos apleisti negalima ir būtina joje dalyvauti pakankamai aktyviai. Juo labiau, kad, kaip pripažino ir „Peugeot“ atstovas, kai kurie pirkėjai, atėję įsigyti didesnio pravažumo modelio, galiausiai išvažiuoja su „508 SW“.
Mėgintas automobilis – „Peugeot 508 SW“
Variklis – 4 cilindrų, 1,6 l darbinio vidaus degimo turbobenzininis
Galingumas – 225 AG ir 300 Nm sukimo momentas
Pavarų dėžė – 8 pavarų automatinė
Mėginto „Peugeot 508 SW“ kaina – nuo 45 900 eurų
Lrt.lt